„First steps with English” – grupa V
W dzisiejszym świecie można śmiało stwierdzić, że język angielski zna właściwie każdy młody człowiek. To już nie jest nic egzotycznego, obcego. Rola angielskiego urosła niemalże do roli drugiego języka komunikacji międzyludzkiej. Ponadto, pewne słowa takie jak: „ok.”, „cool”, „sorry”, „trendy” weszły w nasz codzienny słownik i zupełnie zapomnieliśmy, że zapożyczyliśmy je z języka angielskiego. Jest on wszechobecny, króluje i towarzyszy nam na co dzień. Znajomość języka angielskiego otwiera drzwi do przyjaźni, wiedzy, do świata. Tak więc, zdecydowanie warto oswajać dzieci z brzmieniem języka angielskiego od najmłodszych lat. Im wcześniejszy kontakt dziecka z językiem obcym, tym większa gwarancja osiągnięcia wyższego stopnia jego opanowania w dalszym procesie kształcenia. Nauka języka obcego działa również stymulująco na rozwój psychologiczny i umysłowy dzieci. Korzyści jest wiele, trzeba je więc wykorzystać. Celem realizowanej w roku szkolnym 2018/2019 innowacji pedagogicznej programowo – metodycznej „First steps with English” w grupie V 4-latków było:
- kształtowanie pozytywnego nastawienia dziecka do nauki języka angielskiego;
- wzbudzanie i umacnianie motywacji do nauki języka obcego;
- rozwijanie zainteresowań językowych dzieci;
- rozwijanie u dzieci postawy ciekawości, otwartości i tolerancji wobec innych kultur;
- przygotowanie dziecka do świadomego uczenia się;
- wszechstronny i harmonijny rozwój dziecka;
- rozbudzanie indywidualnych zdolności twórczych;
- wzmocnienie poczucia własnej wartości;
- rozwijanie umiejętności współpracy i współdziałania w zespole;
- rozbudzanie ciekawości dziecka, wprowadzanie go w świat nazywania rzeczy, zjawisk, zwierząt, czynności i określeń w języku angielskim.