„Grafomotoryka w zabawach ukryta”- innowacja pedagogiczna w grupie I - część 1
W roku szkolnym 2024/2025 w grupie I realizowana jest innowacja pedagogiczna pt. „Grafomotoryka w zabawach ukryta”. Grafomotoryka, czyli umiejętność pisania i rysowania jest złożonym procesem, na który składa się prawidłowo rozwinięta motoryka mała i duża, odpowiednia kontrola posturalna i siła rąk, płynna praca oczu, prawidłowa koordynacja, zwłaszcza oczu i rąk, oraz prawidłowy odbiór informacji słuchowych. Głównym celem prowadzonej innowacji jest: usprawnianie motoryki małej, czyli precyzyjnych ruchów rąk, dłoni i palców; usprawnianie grafomotoryki i prawidłowego chwytu narzędzia pisarskiego; usprawnianie motorki dużej, kontroli posturalnej i koordynacji; wpływanie na wszechstronny rozwój dzieci poprzez stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu myślenia, rozwijaniu aktywności twórczej u dzieci pozwalające na kreatywne działania z wykorzystaniem nietypowych pomocy i przyborów. W przypadku dzieci najlepszą formą nauki jest oczywiście zabawa. Dlatego też tematyka zajęć opiera się na wykorzystywaniu nietypowych przyborów, które zachęcają do działania, dają duże możliwości rozwijania kreatywności, wpływają na koncentrację i dostarczają różnorodnych bodźców sensorycznych, a dodatkowo pobudzają ciekawość, wyobraźnię i mobilizują do aktywności i poszukiwań. Dlatego zapraszamy do galerii zdjęć, by obejrzeć namiastkę naszych zabaw, gdzie przez cały czas sprytnie ukrywała się grafomotoryka.