Innowacja pedagogiczna – grupa IV
Dzieci z grupy IV uczestniczyły w zajęciach sensorycznych w ramach innowacji pedagogicznej „Kolory pór roku - ,,widzę – słyszę – dotykam”. Zajęcia te polegały na polisensorycznym poznawaniu świata, czyli angażowaniu wielu zmysłów jednocześnie. „Wiosenne kwiaty”, „Gąsienice i motyle”, „Wiosenna trawa”, „Owadzie rytmy”, „Nad wodą”, „Muchy” i „Bezludna wyspa”… to tylko niektóre z naszych zabaw w ramach wiosennej innowacji pedagogicznej. Dzieci dotykały, wąchały, smakowały, obserwowały i słuchały, co sprzyjało integracji sensorycznej, rozwojowi mowy, sprawności ruchowej, koncentracji oraz umiejętności współpracy. Zabawy sensoryczne rozwijają ciekawość, zdolności motoryczne oraz wspierają dzieci w wyciszaniu się i przełamywaniu trudności, np. nadwrażliwości czy niechęci na niektóre bodźce. Zajęcia dostarczyły dzieciom wiele radości.