Jesienna innowacja pedagogiczna cz. 2 w grupie III
,,Zgadnij co to?”, ,,Dotknij stopą”, ,,Zabawy z dyniami”, ,,Jesienna mandala”, ,,Zabawy z kaszą manną i masą solną”, ,,Poznaj po zapachu”, ,,Bystre oczko”, ,,Co wydaje taki dźwięk?”, ,,Zabawy plastyczne”... to tylko niektóre z naszych zabaw w ramach jesiennej innowacji pedagogicznej pt. „Sensoryczne pory roku”, które mają na celu dostarczanie za pośrednictwem wszystkich zmysłów informacji do mózgu, który rozpoznaje je, przekształca oraz integruje ze sobą, jak również z wcześniejszymi doświadczeniami. Podczas tego procesu powstają reakcje adaptacyjne, stanowiące bazę dla ogólnego rozwoju. Zajęcia sensoryczne to przede wszystkim edukacyjna zabawa która pobudza zmysły, zachęcająca do dotykania, słuchania, wąchania, smakowania i poznawania otaczającego świata. Rozwija zdolność koncentracji, wycisza i odpręża. Zabawy, które umożliwiają coś dotknąć, poczuć, zobaczyć, smakować i usłyszeć oraz emocje z nimi związane umożliwiają w łatwy sposób przyswajać wiedzę. Nie potrzeba do nich skomplikowanych zabawek, można z powodzeniem wykorzystać przedmioty codziennego użytku, okazy naturalne oraz produkty spożywcze, które znajdują się w każdym domu a najważniejszym narzędziem w czasie zabaw są po prostu ręce. Zajęcia sensoryczne to skuteczny i efektowny sposób, pozwalający zniwelować dysfunkcje w zakresie rozwoju dziecka, np. problemy z nauką, niechęć do aktywności fizycznej, nadpobudliwość, nieprawidłowa koordynacja wzrokowo-ruchowa, a także niechęć do niektórych pokarmów czy zapachów.