Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

„Mózg – jak to działa?” Zajęcia w grupie IX

Co to jest mózg?
Gdzie się znajduje?
Do czego służy?
I jak pracuje?
Jak rusza nogą?
Jak patrzy okiem?
Gdzie chowa wszystko, co Pani powie?
Jak to się dzieje, że w mojej głowie
mam milion myśli? Kto mi odpowie?”

Przedszkolaki z grupy IX szukały odpowiedzi na pytanie czym jest i jak działa najlepszy, stworzony przez naturę komputer świata – ludzki mózg,  podczas „Tygodnia Mózgu”,   w ramach projektu „Stres, a nasz mózg – walka do wygrania”.  Z dużym zainteresowaniem obejrzały filmik z popularnej serii „Było sobie życie” – Mózg, Neurony.  Dzieci dowiedziały się, w jaki sposób w każdej chwili naszego życia, docierają do nas różnego typ bodźce: obrazy, dźwięki, ruchy, dotyk, tego, że układ nerwowy kontroluje nie tylko świadome reakcje, takie jak chodzenie, czy mówienie,  odpowiada nie tylko za wymyślanie przełomowych, genialnych idei, ale również reguluje podstawowe procesy biologiczne, takie jak oddychanie, sen czy głód, i że używamy go w stu procentach, przez całą dobę, niemal cały czas na pełnych obrotach. Przedszkolaki wiedzą, że zbilansowana dieta wpływa nie tylko na utrzymanie w zdrowiu całego organizmu, ale i na prawidłowe funkcjonowanie mózgu. Dzieci poznały szereg ćwiczeń, które doskonale uaktywniają mózg – wg kinezjologii edukacyjnej P. Dennisona -  „ruchy naprzemienne", „punkty na myślenie”,  „leniwe ósemki", „Słoń”, „Sowa”, czy „energetyczne ziewanie". Nie zabrakło także ćwiczeń logicznych, łamigłówek,  czy masażyków i relaksacji przy muzyce.

Czy wiesz, że...

  • mózg człowieka generuje dziennie przeciętnie 70 tysięcy myśli,
  • mózg ludzki składa się w 80% z wody,
  •  mózg bez tlenu może pozostać przy życiu od 4 do 6 minut,
  • najmniejsza prędkość, z jaką podróżuje informacja w mózgu, to 416 km/h,
  • mózg wykorzystuje 20% energii całego organizmu,
  • po 30. roku życia, każdego roku mózg kurczy się o ćwierć procenta swojej masy,
  • największym poliglotą świata jest Ziad Fazah, który porozumiewa się w 59 językach,
  • mózg najintensywniej pracuje w nocy,