„ Na tropie matematyki – od liczydła do kalkulatora i laptopa” - zabawy matematyczne w grupie X
Realizując tematykę dotyczącą wynalazków dzieci z grupy X poznały historię liczenia począwszy od liczydła, kalkulatora do tabletu i komputera. Miały możliwość obejrzenia wystawy, na której znalazły się liczydło koralikowe, kalkulatory, tablet oraz laptop. Metodą „ burzy mózgów” szukały odpowiedzi na pytanie ;” Co łączy komputer i liczydła”. Niewątpliwą atrakcją zajęć było zastosowanie wyżej wymienionych urządzeń do rozwiązywania prostych zadań matematycznych podczas pracy w małych grupach. Do zabawy matematycznej, doskonalącej kompetencje matematyczne w zakresie dodawania i odejmowania wykorzystaliśmy koduj matę. Na podsumowanie zajęć, po zastosowani urządzeń liczących, zadaniem dzieci było wysnuć wniosek na temat; ;na zajęciach liczyliśmy tak jak w dawnych czasach, za pomocą liczydła oraz w sposób nowoczesny, za pomocą kalkulatora oraz komputera. Najszybciej obliczenia wykonywaliśmy na……, a najwolniej na………