„Od nasionka do roślinki” – hodowla fasolki w grupie V
Czterolatki rozpoczynają działania w ramach projektu edukacyjnego „Od nasionka do roślinki – magiczna fasolka”. Realizując tematykę kompleksową „Wiosna na parapecie” dziś mamy zajęcia badawcze, w których główną rolę pełni fasola. To bardzo przyjemna roślina do hodowania przez dzieci. Po pierwsze jest powszechnie znana, ponieważ dzieci jedzą ją w potrawach takich jak zupy czy sałatki. Po drugie rośnie szybko i pierwsze efekty zauważyć można już po kilku dniach. W ten oto sposób obserwacja wzrostu tej roślinki okazuje się łatwa do wykonania i nie jest nudna dla dzieci. Po trzecie fasolka może być inspiracją i posłużyć również do wielu zabaw: przyrodniczych, logopedycznych, matematycznych, plastycznych, muzycznych, paluszkowych. Dziś największą radość sprawiła dzieciom zabawa logopedyczna „Poławianie fasoli” z odrobiną rywalizacji, będąca treningiem małej motoryki, liczenia i koncentracji. Etap pierwszy projektu zrealizowany. Teraz czeka nas codzienna pielęgnacja, obserwacja i zapisywanie w dzienniku hodowli cyklu rozwoju roślinki, co pozwoli usystematyzować wiadomości dzieci o świecie roślin.