Projekt edukacyjny "Wiosenne hodowle" w gr. XII
Wiosna w przedszkolu zawitała na dobre, bowiem zaczął się sezon na sianie i sadzenie. To doskonała pora, by rozbudzać zainteresowania dzieci zmianami zachodzącymi w przyrodzie, tworząc sytuacje, które powodują zdziwienie, zaciekawienie, poznanie nowego środowiska przyrodniczego. Działanie to służy wprowadzeniu dzieci w obszar edukacji przyrodniczej oraz obserwacji rozwoju roślin. Nabywanie wiedzy poprzez praktyczne działanie jest jednym z najlepszych sposobów uczenia się, toteż dajemy naszym przedszkolakom możliwość samodzielnego wykonania określonej pracy, a potem wyciągania wniosków na podstawie systematycznych obserwacji.
Dlatego w ciągu dwóch tygodni marca grupa XII podjęła intensywne prace przygotowujące na nadejście wiosny. W naszych salach robiło się coraz bardziej radośnie i kolorowo, a w kąciku przyrody pojawiły się pierwsze wiosenne hodowle. Przedszkolaki samodzielnie siały nasiona rzeżuchy i owsa oraz założyły hodowlę fasoli. Oczywiście przed przystąpieniem do pracy dzieci poznały etapy rozwoju roślin i dowiedziały się czego rośliny potrzebują do rozwoju. Małe przedszkolaki systematycznie dbały o swoje hodowle pamiętając o tym, czego potrzebują do wzrostu. A największą zainteresowanie wzbudziła możliwość obserwacji roślin z użyciem lupy. Przed nami jeszcze inne hodowle, które cudownie ozdobią nam salę. A jak wyglądały nasze dotychczasowe starania zobaczcie sami.