Projekt edukacyjny „Wiosna” - Grupa III
Wiosna, to czas kiedy przyroda budzi się do życia, świat staje się ciekawy, kolorowy. Dzieci stale podglądają, obserwują, badają – a przyroda to bogaty materiał poznawczy do rozbudzania aktywności poznawczej dzieci. Jest to dobry czas żeby pomóc dzieciom w odkrywaniu świata przyrody. Celem projektu „Wiosna” jest pogłębienie wiedzy przedszkolaków na temat wiosny jako pory roku w której przyroda budzi się do życia po długotrwałej zimie, kształtowanie szacunku do przyrody, doskonalenie umiejętności jej obserwowania oraz wypowiadanie się na poznane tematy. Projekt wiosenny realizowaliśmy wiele tygodni a zaczęło się tak: pewnego pięknego przedpołudnia słońce ciepłymi promykami zaczęło ogrzewać nasze policzki – świat stał się od razu piękniejszy…do naszych główek zaczęły napływać wiosenne pomysły. Idąc za ich głosem wybraliśmy się na spacer w celu odszukania pierwszych oznak wiosny. Czy spacer był udany? O tak! Pierwsze pączki na drzewach i kwiatki wiosenne urzekały świeżością i pięknymi soczystymi kolorami…oddychaliśmy głęboko ciepłym, wiosennym powietrzem. Dotlenieni, pełni wrażeń wróciliśmy do przedszkola. A w przedszkolu niespodzianka…Pani wiosna zostawiła w naszej grupie piękny kolorowy, pełen kwiatów kapelusz. Prezent z rąk samej pani Wiosny to znak, że wiosna z pewnością już do nas przybyła. Na jej powitanie wykonaliśmy piękną pracę plastyczną pt.: „Powitanie wiosny”. Następnego dnia pani przeczytała nam opowiadanie pt.: „Marzanna”, aby przypomnieć nam o tradycjach ludowych związanych z odejściem zimy i przyjściem wiosny. Wiosna zachęciła nas również do tańca, zatańczyliśmy w pięknych wiosennych sukienkach dostojnego poloneza, skocznego krakowiaka i rytmicznego trojaka. Podczas kolejnych tygodni śpiewaliśmy wiosenne piosenki oraz czytaliśmy książeczki o roślinkach, które wiosną siejemy i sadzimy a kiedy mieliśmy już na ten temat dużą wiedzę to sami zasialiśmy różnego rodzaju roślinki i nasionka w doniczkach, tworząc jednocześnie nasz mały wiosenny ogródek, którym każdego dnia się zajmowaliśmy. Po kilku dniach sukcesywnego podlewania roślinki pięknie zaczęły się zielenić. Etapami podczas całego projektu wykonywana była również kunsztownie przygotowana praca przyrodniczo – artystyczną pt.: „Wiosenny ogródek”, która sprawiła przedszkolakom mnóstwo radości i rozbudziła wyobraźnię…Wiosna jest po prostu niepowtarzalna…