Rosła, rosła… i urosła, fasolka w grupie I
Fasolka to bardzo przyjemna roślina do hodowania przez dzieci. Po pierwsze jest powszechnie znana, ponieważ dzieci jedzą ją w potrawach takich jak zupy czy sałatki. Po drugie rośnie szybko i pierwsze efekty zauważyć można już po kilku dniach. W ten oto sposób obserwacja wzrostu tej roślinki okazuje się łatwa do wykonania i nie jest nudna dla dzieci. Po trzecie fasolka może być inspiracją i posłużyć również do wielu zabaw: przyrodniczych, logopedycznych, matematycznych, plastycznych, muzycznych, paluszkowych. Maluszki zrealizowały kolejny etap projektu „Od fasolki do fasolki”. Po etapach: założenia hodowli na gazie, prowadzenia codziennej obserwacji i zapisywania w dzienniku obserwacji faz rozwoju, zabawach zręcznościowych i twórczych z użyciem nasion fasolki, przyszedł czas na: prezentację i opis budowy roślinki, poznanie staroangielskiej baśni „Jaś i magiczna fasola”, a przede wszystkim na sadzenie i dalszą pielęgnację. Przesadzanie fasolek ze słoika do doniczek z ziemią to niezwykle ważny element pracy. Wzbudza chyba najwięcej emocji i dzieciaki podchodzą do niego z wielką uwagą, powagą i zaangażowaniem. Posadziliśmy również nowe nasiona wprost do ziemi pomijając hodowlę na gazie. Nasza fasolka rosła, rosła…i urosła. Zobaczcie sami. Jej dorodne, zielone liście zdobią już nasz przedszkolny, ogrodowy kosz. Jesteśmy dumni. Czekamy aż pojawią się kwiaty, następnie strąki, w których znajdziemy nowe nasiona, tak by projekt „Od fasolki do fasolki” uznać za zamknięty.