W marcu jak w garncu – grupa VIII
Rano zazwyczaj jest zimno, termometr często pokazuje temperaturę poniżej zera. Wieje silny wiatr, a na drzewach widać szron. W południe często się rozpogadza, a zza chmur wychodzi słońce, które mocno przygrzewa aż chciałoby się rozebrać z ciepłej kurtki. Po południu, kiedy słońce zachodzi znów robi się zimno, wietrznie i nieprzyjemnie. Często pada też deszcz, deszcz ze śniegiem lub nawet prószy sam śnieg. Wtedy też wiatr staje się porywisty. Pogoda marcowa jest naprawdę kapryśna, czyli „W marcu jak w garncu” jak mówi popularne przysłowie. Znaczenie tego przysłowia rozważały dzieci realizując kolejne zadania w ramach Ogólnopolskiego Programu - Uczymy Dzieci Programować. Wszystkim zadaniom przyświecał cel rozwijania umiejętności logicznego, algorytmicznego, przyczynowo - skutkowego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, czy też rozwijania umiejętności matematycznych podczas pracy zespołowej. Dziękujemy, chętnie podejmujemy się takich zadań.