Wiosenne zabawy sensoryczne w grupie V
„Bąbelkowanie”, „Pudło rozmaitości”, „Suchy makaron”, „Sypka tablica”, „Ścieżka dotykowa”, „Masażyki”… - dziś w grupie V średniaków wiosenne zabawy sensoryczne. Nic tak nie zaciekawi dziecka nauką jak eksperymenty, aktywności oparte na zmysłach lub zawierające nowe elementy tajemniczej zabawy. Zajęcia sensoryczne to skuteczny i ciekawy sposób wspierania rozwoju dziecka. Integracja sensoryczna to proces, którego celem jest dostarczanie za pośrednictwem wszystkich zmysłów informacji do mózgu, który rozpoznaje je, przekształca oraz integruje ze sobą, jak również z wcześniejszymi doświadczeniami. Podczas tego procesu powstają reakcje adaptacyjne, stanowiące bazę dla ogólnego rozwoju. Zabawy sensoryczne mają za zadanie dostarczanie różnorodnych bodźców do rozwoju zmysłów dziecka i poszerzanie świata jego doznań. Pobudzają zmysły, zachęcają do dotykania, słuchania, wąchania i poznawania otaczającego świata. Rozwijają zdolność koncentracji, wyciszają, odprężają. Od dawna wiadomo, że zmysły i doświadczenia są najlepszymi nauczycielami dzieci. Zabawy, które umożliwiają coś dotknąć, poczuć, zobaczyć i usłyszeć oraz emocje z nimi związane umożliwiają w łatwy sposób przyswoić wiedzę. Zachęcamy rodziców, dziadków… do organizowania dzieciom tego typu zabaw. Nie potrzeba do nich skomplikowanych zabawek, można z powodzeniem wykorzystać przedmioty codziennego użytku i produkty spożywcze, które znajdują się w każdym domu a najważniejszym narzędziem w czasie zabaw są dziecięce rączki.