Z płaskiego w przestrzenne, czyli CodeWeek w gr. VI
Patrząc w kalendarz, minęły już ponad dwa lata naszej pracy z kolorowymi kubeczkami oraz matą edukacyjną. Są to wspaniałe pomoce do opanowania umiejętności układania rytmów, segregowania kolorów, porównywania liczebności zbiorów, doskonalenia logicznego myślenia, ćwiczenia spostrzegawczości wzrokowej, Nie mniej ważnym jest uczenie dzieci wnioskowania i rozumowania, a przede wszystkim wspaniałej zabawy, jakim jest kodowanie. To ekscytująca, wielka przygoda, która w przyszłości ułatwi dzieciom naukę matematyki. Dziś z racji aktualnie trwającego Tygodnia Kodowania („CodeWeek”) mieliśmy nieograniczone możliwości, by dać upust swojej wyobraźni i zamienić kubeczki w piramidy oraz wieże. Kolejnym etapem zabaw z kodowaniem było układanie kubków na macie, zgodnie z podanymi warunkami; odwzorowywanie układów - kodów kubeczkowych, układanie kubków pod dyktando- określanie położenia przedmiotów, tworzenie sekwencji rytmicznych powtarzających się kolorów, kształtów. Poszło nam całkiem nieźle!, a przede wszystkim świetnie się przy tym bawiliśmy. Przed nami nowe wyzwania, nieco trudniejsze, ale na pewno będą super zabawą i nowym doświadczeniem.