Zimowe zabawy sensoryczne – gr. IV
„Zimowe słoneczko uśmiech do Was śle, jeśli chcesz się ze mną bawić to uśmiechnij się”. Słowami tej wesołej powitanki, dzieci rozpoczynały wszystkie zimowe zajęcia sensoryczne w ramach realizowanej w tym roku innowacji pedagogicznej „Smaki i kolory pór roku”. W toku cyklu zajęć dydaktycznych, dzięki tego typu aktywnościom, przedszkolaki zgłębiały tajniki kształtów i kolorów, rozwijały zmysły, uczyły się pracować w grupie, poznawały reguły współdziałania i komunikacji, rozwijały swoje zdolności motoryczne, a przy okazji też stopniowo wyciszały się. Zimowe zabawy sensoryczne miały głównie na celu: zapoznanie dzieci z charakterystycznymi cechami pory roku – zimy, rozbudzenie w dzieciach ciekawości badawczej oraz rozwijanie integracji sensorycznej. Wszystkie proponowane zabawy dały wychowankom wiele radości i satysfakcji, a cele założone przez nauczycieli zostały w pełni osiągnięte. Jak widać, zimą też można się świetnie bawić!